Wednesday, December 07, 2005

My First Steps

London,9th November 2005: Hariz Erzam,10 bulan 13 hari, hari ini telah mencipta satu lagi rekod bayi apabila beliau telah berjaya berjalan 4 tapak.



Peristiwa penuh bersejarah ini telah disaksikan oleh ibubapa beliau , Erzam Marlisah dan Norhazlin Zainuddin di rumah mereka di Du Cane Road, London.






"Kami bersorak gembira apabila Hariz berdiri dan kemudian melangkah setapak demi setapak" kata bapa Hariz ketika diminta mengulas detik-detik gembira itu.

Tambah beliau, kali pertama Hariz berjalan, beliau berjaya melangkah 4 tapak sebelum terjatuh.




"Ketika Hariz melangkah, kami terdiam seketika sambil mengira tapak demi tapak langkahnya", tambah ibu Hariz sambil tersenyum gembira.

"Sukar untuk digambarkan perasaan kami ketika itu melihat anak kami mencapai satu lagi kemajuan dalam hidupnya"






"Saya sangat seronok hari ini. Saya akan terus berusaha untuk berjalan dan berjalan. Saya akan berlatih tanpa jemu untuk mahir berjalan," ujar Hariz ketika diminta mengulas kejayaan peribadinya ini.

Apabila diaju mengenai matlamat beliau, Hariz menyatakan beliau bercita2 untuk mengejar Daddy dan Mummynya, serta berjalan sekeliling rumahnya secara solo.




Melihat dari aksi Hariz berjalan hari ini, pihak Berita Hari-hari Hariz percaya beliau akan mencapai matlamatnya tidak lama lagi. Sebagai bukti, saksikan sendiri video yang sempat kami rakamkan ketika berkunjung ke rumah Hariz. Jutaan tahniah dan semoga berjalan kami ucapkan untuk Hariz Erzam. Syabas!!!

Dipetik dari: Berita Hari-Hari Hariz


No comments: